søndag 22. desember 2013

Julegodter

Dumlegodis
 
Hva er vel julen uten litt hjemmelagde godter? For et par år siden kom jeg over en oppskrift på denne varianten i et blad og den ble en umiddelbar favoritt. Siden jeg ikke finner igjen bladet og det er et år siden sist jeg laget det måtte jeg ta det litt på slump, men det ble godt i år også (ja, jeg har smakt selv om det inneholder melk...) Her har dere en omtrentlig oppskrift:

Dumlegodis
2 poser dumle karameller (ta av papiret)
1/2 pose salte peanøtter
ca 100 g minimarshmallows
....blandes i en bolle
ca 400 g sjokolade smeltes i vannbad og blandes inn.
Fordel blandingen utover en bakepapirkledt form.
ca 100 g hvit sjokolade smeltes i vannbad og pynt på toppen. Sett kaldt til det stivner og skjær i biter.

Dumlegodis

Kos dere:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...