tirsdag 10. september 2013

Jeg kan sy knappehull!

Når det kommer til søm er jeg for det meste selvlært. Noen nyttige triks har jeg lært av min flinke quiltemamma, men for det meste har jeg famlet meg fram på egenhånd. Jeg har sydd litt forskjellig før som gardiner, vesker og noen kostymer til barna (kostymer er jo ikke så skummelt å prøve seg på for det er jo ikke foring og så er det ikke såååå farlig om sømmene er helt fine.) Nå har jeg fått så lyst til å lære meg å sy klær. Men det innebærer glidelåser og knappehull og sånt. Skummelt. Vel jeg skal dele en liten hemmelighet med dere: det finnes hjelpemidler!

Min "nye" symaskin har glidelåsfot som gjør at jeg får til å sy inntill glidelåsen. Skal si det ga ganske stor uttelling på utseendet til sømmen.  

Ikke bare det. Symaskinen min har en slik genial knappehullsdings til symaskinen. Jeg legger knappen oppi holderen bakerst og så syr maskinen et knappehull (helt av seg selv) som passer til knappen .


Her er resultatet:


Stolt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...